Het artikel wat wij schreven voor de recreatievakkrant. Leest u mee?
Deze vraag wordt ons met regelmaat gesteld en is wat ons betreft eenvoudig te beantwoorden.
De basis ligt in het omgaan met mensen met als eerste het ontdekken van de mens achter de klant. Dit uiteindelijk combineren met de juiste adviezen en daarmee succes behalen voor de klant. Daarbij is een balans tussen werken en privé onvermijdelijk met als gevolg dat werken dan niet als werken voelt maar als een manier van leven.
Tot zover denken wij zijn voor degene die een recreatiebedrijf runt deze kernwaardes niet anders zijn dan bij ons. Wij mogen ons gelukkig prijzen in een markt te opereren die voor ons zakelijk is maar waarbij wij de klant een privé beleving kunnen geven.
Uiteraard moeten wij met deze levensstijl wel onze onderneming gezond en economisch laten draaien. Er is een eenvoudige formule die wij al ruim 50 jaar gebruiken om te beoordelen of we opdrachten wel of niet aannemen. Het is de formule van de 3 P’s: Poen, Pret en Prestige. Simpeler kan het niet, maar het werkt!
Poen: is het uurtarief oké en is de opdrachtgever iemand die de facturen netjes en op tijd betaalt en behalen wij het financiële gewenste resultaat voor onze klant?
Prestige: is het een “eer” om deze klus te doen, bijvoorbeeld omdat deze spraakmakend is, in zijn exploitatie vernieuwend of duurzaam. Kortom worden hiermee trends gezet.
Pret: is het een klus waar wij zin in hebben, kunnen wij iets nieuws leren, is het een leuke opdrachtgever met wie het fijn samenwerken is? Of kunnen wij hiermee iets terug doen voor de samenleving.
De 3 P’s is niet een nieuw fenomeen welke wij bedacht hebben maar een korte samenvatting hoe je in onze beleving een gezonde onderneming moet draaien. Om een opdracht te kunnen aannemen moeten er minimaal 2 P’s vertegenwoordigd zijn. Maar als kantoor hebben wij vanuit onze overtuiging er 2 P’s aan toegevoegd die niet mogen ontbreken en voor ons kernwaardes zijn.
Principes: sluit de klus aan bij onze principes? Past wat wij schrijven of presenteren wel bij onze opvattingen over het vak of bij onze eigen normen en waarden? De zogenaamde ethische begrippen waarop wij gecontroleerd worden maar wat wij zeker ook niet anders willen.
Power: Hebben wij de kracht kennis en de energie om de opdracht nauwgezet en tot in de puntjes uit te voeren om binnen gestelde deadlines resultaat te halen. Met al deze kernwaardes hebben wij in onze beleving het mooiste vak wat er is en dit zopu moeten gelden voor iedere ondernemer..